Jump to content
Evil Skull

F1 2017 F1 2017: The game

Recommended Posts

Codemasters en Koch Media onthullen vandaag diverse details over F1 2017, de officiële videogame van het 2017 FIA Formula One World Championship. Zo zullen klassieke F1-wagens terugkeren naar de serie, is er een nóg diepere career mode, zijn er tal van verbeteringen voor de multiplayer en kent de game een gloednieuwe ‘Championships’ game mode. F1 2017 verschijnt wereldwijd op 25 augustus 2017 voor de PC, Xbox One en PlayStation 4.

Ter ondersteuning van de aankondiging heeft Codemasters een trailer uitgebracht met drie van de historische F1-wagens die in de game zullen schitteren - de 1988 McLaren MP4/4 zoals die werd bestuurd door Alain Prost en Ayrton Senna, de 1992 Williams FW14B waar Nigel Mansell en Riccardo Patrese mee raceten en de 2002 Ferrari F2002 van Rubens Barrichello en Michael Schumacher. De komende weken worden meer klassieke wagens onthuld.

Make history..

Dus;

Career: Plezant maar eigenlijk exact hetzelfde als F1 2016. Sure, uw development tree is wat groter maar verder is er niets anders. De taken die je in practice moet doen zijn nog altijd niet veel meer dan wat rondjes rijden en gemakkelijk te beinvloeden zelfs op hoge moeilijkheidsgraad. Het racen is ook niet echt anders (veel kan er niet veranderen), en heb niet het gevoel dat de handling zo verschillend is dan vorige games. De AI zelf is sterker en vecht ook terug, ze doen echter geen dwaze dingen en maken ook fouten. Het zijn echter nog altijd robots en pitten op de perfecte lap, met allemaal samen, veel strategie zit er nog altijd niet in, zeker nu de alle races 1-stops zijn. Zit ondertussen in practice in Spanje en kan niet zeggen dat ik me al 'super' heb geamuseerd, of zoveel meer dan in vergelijking met bijvoorbeeld een nieuw seizoen te starten op F1 2016. Die classic events die ze ertussen smijten hoeven voor mij ook niet echt, best jammer hoe ze net die 'spannend' hebben gemaakt maar daar niets van gebruiken in de development oefeningen. 

Het hele engine management gebeuren vind ik leuk maar gaat anderen afschrikken. Je moet in de race echt niet zomaar hele race in rich rijden om de auto voor je in te halen. OP gegeven momenten moet je hem gewoon in lean zetten anders vraag je te veel van je motor. Jammerlijke lijkt wel dat de percentages lineair omhoog gaan en dat mijn acties er niet echt een invloed op hebben.

Andere modes: Online, TT en GP mode is net hetzelfde, wat wel leuk is zijn de alternatieve championships. Hierin gooien ze het gekende F1 format een beetje om met als gevolg dat je wel leuke dingen krijgt, zoals met beide Mercedessen en Ferraris achteraan starten. Entertaint wel maar je kan dit niet eindeloos blijven spelen.

All-in-all een duidelijke verbetering tegenover F1 2016 maar nog veel werk aan de winkel om je echt doorheen die career te krijgen en het gevoel van een driver te geven. Veel te veel blijft een 'verplichting' omdat je anders niet verder komt. 

Ze blijven ook zoveel kansen missen; een simpele is bijvoorbeeld het integreren van uw development in uw practice sessions, of het testen van verschillende setups in practice,... Het zou ook eigenlijk al lang mogen dat je zelf je doelen kan instellen. In career moet ik met de Renault bijvoorbeeld altijd 13 of hoger kwalificeren terwijl Hülkenberg zelf nooit hoger geraakt dan 13de, en ikzelf nog niet eens uit Q1 ben geraakt. Verschil tussen Q en R is er ook nog altijd en daar erger ik me hard aan. Q16, en dan in de race vlot richting P8 met een Renault.

Ik denk wel dat ze een deel van hun fanbase kwijt zijn doordat het spel zo 'ingewikkeld' is op momenten. Zelfs het meerendeel van die Youtubers snapt al niet hoe je met die engine parts moet omgaan en die racen gewoon 5 races achter elkaar met alles hetzelfde,....

Even uit nieuwsgierigheid;

Zijn er al concrete plannen voor een league, of sprintrace cups of zoiets? 🙂

Hoe is't trouwens nog gegaan bij F1 2016 eigenlijk? Heb zelf destijds vrij snel m'n handdoek in de ring moeten gooien wegens tijdgebrek met m'n nieuwe job... 

3 hours ago, DeMoh9251 said:

Even uit nieuwsgierigheid;

Zijn er al concrete plannen voor een league, of sprintrace cups of zoiets? 🙂

Hoe is't trouwens nog gegaan bij F1 2016 eigenlijk? Heb zelf destijds vrij snel m'n handdoek in de ring moeten gooien wegens tijdgebrek met m'n nieuwe job... 

Er komt geen F1 2017 league hier. Er zijn blijkbaar ook nog veel game breaking bugs in het online gedeelte en er is niet zo veel interesse hier.
Bij F1 2016 is het toen plots ook gedaan geraakt. Een x aantal mensen waren het al beu en misten Pcars.

Dus tis vooral uitkijken naar Pcars 2 nu :)